úterý 4. dubna 2017

... sázíme a zahradničíme...

... jak nás minulý týden včetně víkendu navnadil, tak od pondělí se to tu na nás mračí a prší a prší... 
... tak jsem ráda, že jsem sobotu řádně využila a konečně se pustila do jahodového záhonu u babičky a dědy na zahradě, o kterém neustále mluvím už tři roky... Pamatuji si, když jsem byla malá, měli jsme takových záhonů asi pět... úroda se pak počítala na desítky košíků, špajz byl nacpaný jahodovou marmeládou a nejedno šuple mrazáku praskalo ve švech jahodovou dření... a to nepočítám, že se k nám na sklizeň sjíždělo blízké příbuzenstvo... Pak jeden rok se naše "jahodové plantáže" zrušili a naši postupně začali předělávat zeleninovou zahrádku na okrasnou zahradu...a zůstaly jen skleníky, kde si přes léto utrhnete to nejlepší rajče na světě (a já si na ně celý rok ráda počkám, kupované domů vůbec nenosím), papriku a pak v druhém skleníku se ocitnete v okurkovém ráji, protože můj tatínek pochází ze Znojma a zaváří ty nejvíc nejlepší okurky na světě (ty kupované u nás také nepochodí... :)....

... co mám děti, tak víc a víc cítím potřebu vlastní zeleniny a ovoce... a protože moje zahrádka je maličká a moc se tu toho vymyslet nedá, tak jsem pomalu začla naléhat na babičku s dědou... minulý rok už jsme se radovali z vlastního celeru, petržele, kadeřávku, ředkviček a salátu, kedluben, pórku, dýně a cukety... ale s tím jahodovým záhonem jsem stále nepochodila... až letos :)... a tak v sobotu jsem kopala, ryla, odplevelovala, natahovala folii, vyměřovala, vystřihovala a sázela, měla jsem i čilou pomocnici, takže teď už se můžu jen radovat a těšit na případnou sklizeň ;)....




... ještě jsme v zahradnictví koupili maliny, protože ty původní se nám někam ztratili a nově zkoušíme k rybízům ještě jostu. Minulý rok jsem dostala od druhé babičky, která ji přivezla od kamarádky, celou mísu a je z ní tak výborná marmeláda, že jsme si mamkou řekli, že jeden keřík letos určitě nasadíme... :)... Znáte ji? Já se přiznám, že jsem o ní do minulého roku nevěděla... je to něco jako kříženec angreštu a černého rybízu... má černé bobule, jako rybíz, ale mnohem větší ... :)

... ovocné stromy v květu...




... narcisky... schované...


... magnolie nakvétající...



... neděli už jsme trávili doma, pročistila jsem truhlíky s jahodama, ostříhala kočičkovou vrbu (a je to smutnej pohled... ale prej to chtělo radikální řez, tak holt radikální...), zasela si petrželku, pažitku a rukolu - na tu jsem osobně zvědavá... :) ... a užívala si toho, že jsme zase jednou všichni doma... a taky na buřty došlo, na ty první ;)... nejlepší... ;)





... za déšť posledních dnů jsem ale docela ráda, protože se aspoň trochu zazelená tráva, kterou si tu hýčkám po malých ostrůvkách... mám pocit, že komplet zelené zahrádky se díky našemu psisku nedočkám... :( minulý rok jsem celoročně usilovně sela semínka, ale zakažte psovi a potažmo i Křemílkovi, aby zrovna tudy neběhal... takže miminka travičky to často do dospělosti nevydržela... :( ... každopádně letos je těch ostrůvků o něco víc jako loni, a tak třeba, tímhle tempem, za pár let z nich bude kompletní koberec :)

... od pondělí mám línou náladu... do všeho se vyloženě nutím... a tak toho radši moc nedělám, protože výsledky stojí za zlámanou grešli... a doma to začíná vypadat jak po výbuchu...
... beru Křemílka a psa a jdeme radši ven ;)...

... a děkuji za ohlasy a krásné komentáře k předchozím příspěvkům malovacím ;) ... !!! Těší mě!!!

Mějte se moc krásně!!
Vaše Šárka ♥


8 komentářů:

  1. Šárko, koukám, jakou máte pomocnici. Je opravdu šikovná. Musím pochválit, jací jste zahradníci. My jsme kdysi také pěstovali zeleninku, dnes jsme skončili jen u jahodových záhonů a jahodové pyramidy. Letos jeden záhon ruším a půjdou na něj kytičky.
    Buřtíky už jsem letos ochutnala a je pravda, že ty první jsou ty nej, nej...
    Krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šikovná náramně :) co jsem zasadila dokázala rychlostí blesku zase vytáhnout,ale bez toho aniž by rostlinka utrpěla újmu, a to se počítá... :)
      Díky! Š.

      Vymazat
  2. Jak se to dá všechno stihnout? Malovaná nádhera, skřítci, pečení, sázení.. To zase obdivuju já! Prosím o recept ;o) Ať se daří i dál! Krásné jarní dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marionetko, ráda bych vložila lepší recept, než vše dohánět ve chvílích, kdy skřítci spí :)... a nebudu lhát, že je to občas na hranici padnutí na palici ;)))... Taky přeji krásné a naplněné dny ;) Díky za návštěvu ♥

      Vymazat
  3. U nas stejne..konecne zaciname zvelebovat i kolem domecku a v prvni rade jsme zasadily maliny, rybiz a ovocne stromy at maji deti co zobat..syn miluje rybiz s cukrem :-) Innka PS: a zdravim tatinka ze znojemska ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, tohle drobné ovoce prostě nesmí chybět :) mě by přišla strašná škoda mít na ně místo a nevyužít to... není nad to ráno jít a natrhat si misku jahod či malin k snídani ;)
      Pozdrav opětujeme ;) Šárka S.

      Vymazat
  4. To je ale šikovná pomocnice :)
    Taky jsme už začali grilovací a opékací sezónu, ale ty první jsou stejně nejlepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, pomocnice to je :)
      Děkuji za návštěvu a slova milá!!! :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!