úterý 18. dubna 2017

Kterak beránka jsme pekly..

... aneb Terinka poprvé pomáhá v kuchyni...







... bezpochyby má svůj styl ;)... ale výsledek se zadařil, řekla bych...





... tahle stará dvoudílná litinová forma je můj poklad, sice mám vždycky hrozný strach, aby beránek vyskočil a pak taky mám trable s ušima, která mají tendenci se připékat a pokud v nich není dost těsta, tak se lámat, ale stejně bych ji nevyměnila za jinou... :) 

... a jistojistě se bude hodit, když si recept konečně poznamenám, protože strávím každý rok dost zbytečného času při hledání toho správného, který se minulý rok povedl... takže náš šlehačkový beránek...:

125 g moučkového cukru

1 vanilkový cukr
60 g změklého másla 
2 vejce
100 g rozinek (někdy je nedávám) 
250 g hladké mouky 
2 lžičky kypřicího prášku 
250 ml smetany ke šlehání (min. 33 % tuku)


***
... recept jednoduchý a chutná moc, můžete si vylepšit zmíněnými rozinkami, rumovým aroma (dávala jsem, když nebyli děti :)), oříšky, kandovaným ovocem, kokosem... prostě dle chuti, já ho mám nejraději "načisto"... ;)




... jdu si uvařit kafe a sníst poslední kousek co tu na mě zbyl ;) a přeji krásné úterý!!
Vaše Šárka ♥

6 komentářů:

  1. Šári, to už máte velkou pomocnici...je moc krásná.....Beránka dělám taky z takového těsta, ale mám keramickou formu...kdysi dávno měla moje mamka taky takovou a kolikrát se uši nevyklopily, tak je mamka musela beranovi připíchnout párátky..krásně máte nazdobeno..náš vnouček má 8 měsíců , tak si už držel v ručičce pomlázku, aby babičku vyšupal...taky jsme si to s ním moc užili, naštěstí bydlí jen pár kroků od nás, tak to nemáme k sobě daleko...roste jako z vody.Šári mějte se všichni moc pěkně..Blanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty uši je její slabé místo, ale stejně bych ji nedala :) a párátka to je jasná záchrana :D... Křemílkovi se také moc líbilo vyšupávat, jak dorazila babička, hned se hlásil :) jojo, s dětmi má hned všechno větší a lepší rozměr :)... Díky moc Blani a užívejte!!! ;)

      Vymazat
  2. Šárko, Terezka roste jako z vody. Je to veliká pomocnice a je vidět, že jí to v kuchyni baví. :O)
    Krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak uvidíme jak jí to dlouho vydrží ;)

      Vymazat
  3. Krásná týmová práce !! stále platí ,,co se v mládí naučíš...,, užívejte společné chvilky ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jen jí ještě musím naučit to pak po sobě uklidit :)) Díky a pozdrav posílám... Šárka

      Vymazat

Děkuji vám předem za všechny vaše komentáře ♥