pátek 3. března 2017

... česká buchta...

... je pátek, jsem zase malá holka a po škole jdu na oběd k babičce... vystupuji z výtahu a už cítím jak voní po celé chodbě... otevře mi babička s úsměvem od ucha k uchu a děda sedí v kuchyni na své židli, luští křížovky ... a na stole pekáč čerstvě upečených buchet, příčina té vší vůně...

... stejně jako tolik pátků předtím a jako ještě spousty dalších a dalších pátků... vždycky byla k obědu polívka - bramboračka nebo kmínovka - a buchty... povidlové... 

... obyčejné kynuté těsto plné neobyčejné vůně lásky, domova a vzpomínek, krásných vzpomínek... 

... dneska tu už babička s dědou nejsou, já už jsem velká (asi i dospělá) a musím si je péct sama ...  a tak vždycky,když se chci zase cítit jako malá holka, zase chci otvírat ty dveře a sedět vedle babičky a dědy a vyprávět si, co jsem za celý týden zažila, vytáhnu kvasnice, mouku a vajíčka a peču...

... a plánuji si, jak je budu péct každý pátek dětem, až se budou vracet ze školy domů a budeme sedět a vyprávět si a těšit se na společný víkend... a třeba jednou i vnoučatům... kdo ví... aby i oni jednou měli vzpomínky plné vůní ;)




... krásný pátek!!...

Vaše Šárka


***
a kdo by toužil po receptu, tak tohle je ten můj... lety vyzkoušený, osvědčený... :)

1kg polohrubé mouky
120g másla, rozpuštěného
100g cukru krupice
5dcl - 7,5dcl vlažného mléka - já ho dávám od oka podle toho jak se mi těsto při zpracovávání jeví
2 žloutky
40g droždí
1 lžička soli (menší lžička)
1/2 lžičky strouhané citronové kůry

... tak dobrou chuť ;)...


2 komentáře:

  1. Nádherné Šárko a určitě i skvěle voní a chutnají. No, dala bych si :-) Hezky víkend ti přeji, Ivana.

    OdpovědětVymazat
  2. Buchty vypadají úžasně, šikovná babička. Já jsem je nikdy nepekla, kynuté - jenom vánočky a mazance.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!