neděle 26. února 2017

... dortový...

... dorty pro moje skřítky milované...
... růžový, plný jahod, pro princeznu a pro Křemílka čokoládový, s malinama... 



... obyčejný piškot a vzhledem k tomu, že byl hlavně pro děti, tak krém pouze tvaroh a mascarpone...

... přiznám se, že ten růžový mě docela rozněžnil, je nádherné mít holčičku :)... a jasně, nejsem žádná pekařka ani cukrářka, výsledek je tak nějak impulsivní...

... na korpusy mám oblíbený piškotový recept a po vyzkoušení všemožných jiných zůstávám už dlouhou dobu věrná tomuto...


4 větší vejce, bílky a žloutky zvlášť
špetka soli
1 sáček vanilkového cukru
100 g moučkového cukru
100 g hladké mouky
50 g škrobové moučky (třeba solamylu)
1 lžička prášku do pečiva

... k bílkům přidejte 4 lžíce studené vody a ušlehejte z nich pevný sníh. Přimíchejte k nim špetku soli, vanilkový i moučkový cukr a nakonec jeden po druhém i žloutky. Mouku smíchejte se škrobem a práškem do pečiva a postupně zapracujte do sněhu...a raději ji ještě přesívám přes sítko... u čokoládové verze přidám ještě kakao - podle oka... - a taky nechám prosít sítkem, nemusím pak tolik vymíchávat hrudky :)
... peču ve vyhřáté troubě na 180st cca necelou půlhodinu... (zase to beru podle té své, která občas peče mnohem rychleji než je uvedeno v receptech...)


Krém:

500g mascarpone
750g tučného tvarohu
100g cukru krupice
sáček vanilkového cukru (já si dělám domácí a dávám ho napůl s cukrem krupice)
1šlehačka

... všechny ingredience, krom šlehačky, smíchejte a pak k nim přidejte do tuha ušlehanou šlehačku... tohle množství mi vyšlo na oba dorty, takže na jeden dort stačí poloviční dávka... 
... nebo pokud vám zbyde jako mě, tak z něj ještě pak dotvořím "poháry co dům dal"... piškoty, ovoce, čokoláda... dle chuti...


Postup růžového dortu:
... korpus jsem rozkrájela na 3 patra, každé patro promazala jahodovou marmeládou, potřela bílým krémem a pokladla nakrájenými jahodami... pak jsem si odebrala část krému a vmíchala do něj dokonale rozmixované mražené jahody, čímž se mi obarvil na růžovo a celý dort jsem tímhle růžovým krémem potřela...
... dozdobila jsem pusinkami, které jsem upekla den předem a makronkami, které jsou kupované ;)...

Postup čokoládového:
... rozpustila jsem cca 300g čokolády a tu vmíchala do zbylého bílého krému. Čokoládový korpus jsem rozkrojila jen v půli, pomazala marmeládou z josty (je pikantnější a tak se mi do čokoládových dortů víc hodí) a promazala krémem, pak jsem celý dort polila čokoládovou polevou, dozdobila pusinkami a zbylým krémem, zahltila malinami a zasypala čokoládovou drtí...

... tak třeba se vám někdy bude hodit ;)...








... krásnou sladkou neděli (nebo alespoň to co z ní ještě zbývá), moji milí!!! :)


Vaše Šárka

... a já letím konečně na ten čurbes ze včerejška... já vím, jsem hrozná ostuda... ;)

4 komentáře:

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!