pondělí 30. ledna 2017

Moje domácí horká čokoláda...

... mlsání a receptování pokračuje...

... lákala jsem vás tu v minulých příspěvcích horkou čokoládou... a tak pro vás, kdo byste rádi hřešili se mnou vkládám recept ;)...




... je to ten nejjednodušší způsob, pokud tedy nepočítám ten, kdy vložím kapsli do Gustíka (jak familiérně nazývám svůj Dolce Gusto) ... ale pokud ho jednou zkusíte, tak už tu kapslovou chtít nebudete... nebo alespoň u nás to tak je... a i můj drahý, který není zrovna čokoládový typ, si nenechá ujít horký šálek téhle dobroty, kor když mu jí trochu "opepřím" něčím ostřejším ;)...

... budete potřebovat...

tabulkovou čokoládu podle vaší chuti - cca 200g  (mám vyzkoušené různé druhy, různé značky - od kvalitních s vysokým podílem kakaa až po klasickou mléčnou čokoládu a povedla se vždy a z každé... je to opravdu jen na vás, který druh preferujete ;))
1/2 litru mléka
solamyl - asi jednu plnou lžičku rozmíchanou v  troše teplé vody



... čokoládu rozlámu, dám do mléka, zahřívám na nízkém plameni a stále míchám dokud se nerozpustí, potom do ní naliji rozmíchaný solamyl v troše vlažné vody a stále míchám aby se nevytvořily žmolky... čokoláda začne tuhnout, počkám na první "bublinku" varu a hned vypnu a stáhnu z plotny...

... no a je hotovo... horkou ji rozleji do hrnečků... ozdobím šlehačkou, čokoládovými hoblinkami nebo do ní dám koupat marshmallows... nebo stačí jen troška skořice... a nebo, jak už jsem nakousla výše, můžete do ní kápnout i trochu něčeho ostřejšího... brandy či klasický rum ;)... mám vyzkoušeno také a krásně hřeje :))

... mám ještě jeden recept z kondenzovaného mléka, chystám se ho vyzkoušet, tak vám pak podám report ;)

... tak co, zkusíte ji?...
... a nebo pokud máte nějakou čokoládovou jinou vychytávku, ráda se poučím ;)...

... dobrou chuť, pokud se rozhodnete ji zkusit...
... a dobrou noc vám všem ;)...

Vaše Šárka





1 komentář:

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!