sobota 7. ledna 2017

... komora špajzová aneb prokletí zásob...

... mít špajzku, to je obrovský bonus si myslím...
... já jsem tedy za tu svojí místnost pod schody megavděčná...

... jenže já mám úchylku...

... já nevím jestli jsem utajený sysel, nebo si nesu něco z minulého života (já si totiž kolikrát říkám, že jsem snad v minulém životě musela žít za války, trpět hlady a možná i hlady umřít ) - nebo trpím nějakou psychickou poruchou - ale já pokud nemám doma FAKT zásoby, tak začínám panikařit, že nemáme co jíst... takže já vím, že mi mrazák praská ve švech, ale jedu nakoupit a samozřejmě, že koupím kus masa, já ho prostě nemůžu vzít z mrazáku, protože co kdybych pak někdy náhodou maso potřebovala a ono doma nebylo... a nebo ty nešťastné akce,kdy koupíte zbytečně ve větším množství to, co byste jinak koupili tak akorát na rychlou spotřebu... (jestli kroutíte hlavou... jo chápu, jsem fakt divná)...

... je fakt, že tím, že když člověk má prostor kam to všechno dát, tak to pak nějak neřeší... dokud neztratí přehled...

... a tím jde ruku v ruce druhá stránka věci, že kolikrát pak ve finále třetina všeho se zkazí, expiruje a putuje do koše... (a když si představím, kolik peněz tak člověk zpětně vyhodí... tak mě polívá studený pot...)

... a nebo jako dneska - stojí nás to oběd...:(

... včera jsem si vyndala z mrazáku maso na boloňské špagety... popadla jsem dva balíčky s mletým masem, nijak zvlášť je nezkoumala, protože jsem věděla, že jsem je tam před svátky dávala a dneska se jala vařit... všechno vonělo až do chvíle, než jsem do hrnce přidala vepřové maso... najednou mi přišlo, že cítím něco, co mi fakt nevoní... jako fakt to nevonělo... začala jsem v duchu spílat řezníkům, co mi do toho masa namleli, že se nestydí... a pak jsem se zastyděla já... vzala jsem totiž do ruky sáček a podle polepky zjistila, že mi v mrazáku leží už rok a půl!!!!... popadla jsem prostě jiný balíček masa, o kterém jsem vůbec netušila, že tam je...

... takže hrnec jsem z plotny odstavila, oběd se stal nepoživatelným a já musela improvizovat a narychlo ke špagetám uklohnit rajskou s masovými kuličkami (které jsem si nedávno nadělala naštěstí do zásoby :) )

... ale vztek na sebe samotnou ve mě kypěl...

... zase osamělá krčící se plechovka sardinek v regálu taky asi není to pravé ořechové (upf jen ta představa ve mě vyvolává paniku :))), ono zase není špatné vědět, že je kam sáhnout a přinejhorším improvizovat, jako třeba dneska s tou rajskou...  ale musím začít razit nějakou zlatou střední cestu :)

... takže to není jen o přezásobování se, ale o tom, udržet si v tom všem pořádek a přehled a pracovat s tím co mám doma...

... a hned jsem se zařekla, že přidám jeden nový cíl do tohoto roku... nebo takové předsevzetí... a budu si přát ho moc dodržet... ostatně, je to jenom na mě :)

... mrazák mám už vyčištěn a vyklizen, na lednici se mi skví seznam co se v něm ukrývá abych neztratila přehled :) a stejně tak se chystám na špajz... ano, chce se mi říci až bude chvíle... jenže ona nebude a já bych nerada obětovala další rodinnou krmi... a tak při nejbližší příležitosti co skřítci dovolí se na něj vrhnu :)...

... na pinterestu jsem se docela navnadila na pár představ mého ráje zásob.. :)







... tož snad se dílo co nejdříve vydaří...

... a co vy moji milí?... jste taky "syslíci? nebo nakupujete opravdu jen to nejnutnější?... máte přehled a dokážete si ho udržet?...

Vaše Šárka ♥

5 komentářů:

  1. Šári, taky jsem to takhle mela, ale už jsem se srovnala. A náš soused-kamarád? má úchylku úplně stejnou, ale on jede v oleji, cukru a moukách :-) Zdravím Margita

    OdpovědětVymazat
  2. Šárko, tak já se taky hlásím, mám to úplně stejné jako Ty. ale já to mám po mamince a babičce, ty se taky zásobily. Takže u nás ve spíži je po deseti (i více) kilech od každé mouky, cukru, olejů, octů, těstoviny taky do zásoby, pudinky, sardinky, mrazáky narvané dva (ale máme tam i zeleninu a ovoce). a taky se mi občas stane, že tam něco zapomenu. takže co, budem se léčit? já asi ne :-)
    pěkný den Majka

    OdpovědětVymazat
  3. Šári, musím přiznat,že já jsem sysel..mouky,olej a hlavně ocet..používám ho často na úklid, na praní, na okna...minule moje kamarádka při pohledu na zásobu octu poznamenala: krachují octárny? Už si ze mne dělají legraci, často se stává, že mi na nákupní seznam připisují ocet, aby náhodou nechyběl...staré maso v mrazáku se bohužel u nás také někdy najde. Držím palce, aby tvé předsevzetí vydrželo :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ty fotky z pinterestu vypadají dost utopicky :-). A k těm zásobám, jednou za čas vyhlásím tzv. šetřící týden, kdy se kupuje jen pečivo /pokud není v mrazáku/ a jinak se vaří, peče z toho, co je doma. Občas to není na škodu. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, šetřící týden je opravdu super nápad ;) díky za tip!!!
      Mějte se!!! :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!