pátek 18. listopadu 2016

Terezka... 9.měsíců

... no páni, opravdu... 
...tento týden jsme "oslavili" celých 9.měsíců s naší princeznou...
(a vzhledem k tomu, že tento příspěvek píšu už dva dny... tak doufám, že ho nedopíšu v době, kdy už Terezce bude 10.měsíců :))
... je to sice "jenom" pár měsíců, ale pro mě už je to jako bychom byli v tomhle plném počtu odjakživa... přijde mi tak strašně neuvěřitelné, že před rokem jsem tu seděla se zvětšujícím se pupíkem... 



... a teď už se z ní klube báječná parťačka...

... je pravda, že prvních 6 měsíců bylo dost krušných... ač v porodnici byla jednou z nejklidnějších miminek a plakala snad jen jeden večer a to opravdu chvilku, takže můj pobyt tam byl (oproti prvnímu pobytu na šestinedělí s Křemílkem) vskutku taková malá dovolená... tak po návratu domů nám to začalo...

... s kojením problém nebyl, ale Terezka se ráda přejídala, takže jí stále trápily bolesti bříška... pak přišlo období "prdíků" - sice se říká, že na prdíky trpí spíše kluci a holky zase na reflux - tak ale naše holka si vybrala obojí... pak přišel zánět průdušek a do finále jsme do dotáhli až k probiotikům, bez kterých by měla stolici jednou za 14dnů a bolavé bříško...
... s Křemílkem jsem byla zvyklá, že měl od porodnice svůj režim... na krmení se budil přesně po třech hodinách,měl naprosto pravidelný spánek v dané hodiny... Terezka jela absolutně bez režimu :)... přes den si pospávala průběžně po 20ti minutách a jinak byla naprosto čiloučká... pak přišla výše uvedená trápení, takže se docela hodně naplakala... 
... vozili jsme, šátkovali jsme, houpali jsme... vše vydrželo jen chvilku...
... večer ji šlo uspat pouze v kočárku a pak jsem ji s korbičkou opatrně přenášela domů...
...dokázala před spaním třeba i hodinu proplakat než úplně zabrala...

... a její noční buzení skoro co hodinu... no to už byla jen třešnička na dortu :)

... kolikrát jsem si povzdechla, že Terezka měla být první miminko, a Křemílek pak to druhé "za odměnu" :) a můj drahý mi na to s úsměvem odpověděl, že kdyby Terezka byla první, tak bych to druhé pak už nechtěla :)) (myslím si, že tak hrozné by to se mnou určitě nebylo :))

... každopádně padlo půl roku a Terezka se začla měnit...
... a jednoznačně k lepšímu...
... jako když utne... 

... na druhou stranu ale, je v mnohém rychlejší a čilejší a tak nějak vnímavější než byl v jejím věku Křemulda...
... lézt začala právě kolem toho 6.měsíce... lezením tedy myslím "píďalkový způsob pohybu dopředu" :)... ale v poslední době už to vypadá, že co nejdříve začne regulérně po čtyřech... 
... krásně si žvatlá a výská a dokonce když se vzbudí a chce mě přivolat tak se z postýlky v posledních týdnech začíná ozývat "mam mam mam"... :) ... tak si tak trochu dělám naděje, že třeba u ní bude to její první slovo máma :)))
( ... u Křemílka to byl "táta" :)) )

... samozřejmě neustále vyhledává společnost velkýho bráchy (ne vždy k jeho radosti) ... 
... což si myslím je také znát, že je o něco "rychlejší" než byl Křemulda, protože má vzor... :)

... je to obrovský mazlík...
... nechá si sice pochovat skoro od kohokoliv, ale ve chvíli, kdy se jí mihnu v zorném poli či mě uslyší, tak spustí brekot a chce ke mě :)... to si trochu užívám ;) to Křemílek také neměl... 

... a tedy když to shrnu - sumasumárum:

9.měsíc:

... lezeme a kolikrát se "píďalky" snažíme pomalu i na kolínkách po čtyřech...
... dokáže si už i sama stoupnout (samozřejmě s oporou) a strašně jí ten pohled na svět z vertikální polohy baví :)...
... máme s velkou slávou 2 zuby!!!...
(zase úplně jinak než Křemulda, který měl už v tomhle věku zubů 8)
... jsme stále kojený, ale jinak dlabeme zeleninu, ovoce a dokonce už jsme okusili i maso...
(ovocné svačinky dělám výhradně doma a co se týče obědů, tak ty střídám podle toho jak mám čas, snažím se sice maximálně vařit domácí, ale mám v lednici aji zásobu skleniček koupených)
... krásně se i na určitou chvíli sama zabaví... vybírá si hračky a u toho si žvatlá a výská...
... má pravidelný režim dvou delších spánků denně...
... večer po vykoupání se vždycky pošmajchlíme a pak ji uložím do postýlky, dám pusinku na čelíčko a usíná nádherně sama...
... pláče opravdu jen když je unavená, což už na ní poznám a nebo ji trápí zoubky, protože se jí prořezávají hrozně dlouho a pomalu...
... v noci se samozřejmě stále ještě budí, ale maximálně tak 3x... a úplně se to bojim napsat, abych to nezakřikla :)

... opravdu bych nevěřila, ale je to mega rozdíl... a na ty krušné první měsíce docela už i zapomínám :)...
... za to Křemulda nám přišel do období "první puberty" nebo-li období prvního vzdoru, a to je taky kapitola... takže si to krásně prohodili, ale o tom zase někdy příště ;)







... a tohle bylo poprvé, kdy se postavila... seděly jsme v kuchyni, já skládala prádlo, Terezka si hrála v košíku a najednou koukám... rychle se natahuji po foťáku a stihla jsem to :))) 



... a ode dneška už nejezdí v kočárku, ale v kárce...
(a kde že je to moje malé miminko???)


Mějte se krásně ;)
Vaše Šárka ♥




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!