pondělí 7. listopadu 2016

Příběh makového koláče...

takový... takový... je koláč makový...




...těsto zaděláme...
...vyválíme...
...naplníme...



...upečeme...


...nakrájíme...


... a sníme...


... mňami, mňami, mňami ... mňam... :)



...

... podzim je pro mě vždycky období, kdy by měl doma vonět koláč... tento rok to ale docela flákám, ani nevím proč, ale nepekla jsem ani nepamatuji, vlastně pamatuji, díky blogu... naposledy u nás byli koláčky...
... tentokrát jsem pekla na Křemílkovo přání... a hned ráno to náležitě ocenil :)
... vzhledem k tomu, že vím jaký je jedlík, mě to potěšilo dvakrát, protože jemu kolikrát stačí jen to kakao... a klidně na celý den... 

... tyhle "kulaté" koláče miluji... dlouho jsem hledala to nej těsto a zakotvila jsem u tohoto...
(je z časopisu Apetit- jak jinak že :) a fakt ho dělám již několik let... dokonce se mi před rokem podařilo recept ztratit, byla jsem nešťastná a díky moc redakci časopisu, že mi ho pomohli najít a od léta už ho zase zvesela peču ;) ... s borůvkami a tvarohem je jedinečný ;))

... a tady je recept, pro vás i pro mě, kdybych ho zase ztratila ;)...
... jde o kynuté těsto, takže buď ho zaděláte klasicky a nebo dáte do pekárny... :)

těsto:

3/4 kostky droždí (32g) 
- já někdy dávám i sušené k poměru k mouce
1,5 lžíce moučkového cukru
190ml mléka pokojové teploty
380g polohrubé mouky
1 malé vejce
4,5 lžíce rostlinného oleje
špetka soli

drobenka:

80g másla
150g polohrubé mouky
150g krupicového cukru

... koláč se na plechu již nenechává kynout jako je u kynutých koláčů běžné, rovnou co ho vyválíte, naplníte a posypete drobenkou, šup s ním do trouby - já dávám do vyhřáté na 180st a peču kolem 20min...prostě jak začne zlátnout ;)

... plnit ho můžete čímkoliv je vám libo... 
... těsto vyjde asi tak na dva koláče do kulaté formy o průměru 28cm...
... dokonce lze i jeden den upéct jeden koláč a zbytek těsta uchovat v lednici na druhý den, mělo by tam vydržet i 3dny... to vyzkoušené nemám, ale dva dny ano :)...
... a úplně nejvíc boží je, když ho vyndáte z trouby a pak ještě teplý ho polijete trochou rozpuštěného másla s rumem... do drobenky se to nádherně nasákne... teď to vzhledem k tomu, že hlavním strávníkem je Křemulda nedělám ;)


Mějte krásný a koláčem provoněný den!!
Vaše Šárka ♥



2 komentáře:

  1. Vypadá náramně..Já vůbec z máku nepeču..Ani nevím proč,Ila

    OdpovědětVymazat
  2. z máku se prý blbne... tak možná proto? :)...já občas risknu, víc škody to již napáchat nemůže :))) posílám pozdravy!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!