pátek 26. srpna 2016

Jak nezahubit brambořík...

... článek, který jakoby přímo mluvil ke mě :)

... krásný pátek, moji milí... ♥

Jak jsem se tu nedávno zmiňovala, miluji bramboříky a jejich něžná krása mě až dojímá... a v bílém provedení... no, není snad nic něžnějšího ♥... a když pak vidím, jak u mě strádá... :( ... tak jsem se začetla...
(... ten nejnovější, co mám v kuchyni na stole, už začíná chudinka žloutnout... já se fakt picnu :(...)


Co brambořík nemá rád?
- kolísání teplot - tak to si myslím, že by mělo být OK 
- nepravidelné zalévání a vyschnutí - UPS... tak jsme u toho... ano... stane se mi...
- přemokření hlízy - MNO... myslím, že je to u mě dost pravděpodobné, pokud mu chci vynahradit, že jsem na něj předtím zapomněla... (viz. bod č. 2 vyschnutí)
- zalévání vrchem - OOOJÉE... další hřebíček přímo na hlavičku...
- teploty pod 10 a nad 20st - tak v tuto roční dobu je to docela těžké udržet teplotu pod 20st...
- přímé sluneční světlo - tak to u nás v kuchyni opravdu nemá... tak aspoň něco :)

Jak o brambořík doma pečovat?
- ideální je velmi světlé stanoviště, nejlépe na východním či severním okně, či ještě lépe v meziokenních prostorách - tak meziokenní prostory bohužel nemáme :( mám brambořík v kuchyni, která je na západ a díky pergole je tu docela šero celý den, takže echt světlé stanoviště nemá... tož další bod špatně... 
- optimální je teplota mezi 18 – 20 °C 
- zaléváme měkkou odstátou vodou do spodní misky, přebytečnou vodu vylijeme - rozhodně si na to musím dát pozor, tady bude největší kámen úrazu mých pěstitelských kolapsů...
- brambořík miluje zvýšenou vlhkost. Nikdy však nemlžíme rostlinu, ale pouze okolní vzduch - tak s vlhkostí by takový problém ve starém baráku být neměl :) ale tak přidáme ještě "mlžení" navíc...
- hnojení - v období květu 1x za 14 dní, během růstu hlízy každý týden - tak ještě musím nějaké příhodné hnojivo sehnat... (další důvod návštěvy zahradnictví...)
- zažloutlé listy a odkvetlé květy neodstřihujeme (rostlina by mohla začít zahnívat), ale opatrně je vykroutíme



Takže suma sumárum??
... od stanoviště, přes zalévání až po "mlžení" - všechno dělám špatně a pak se divím... :(

Takže jsem brambořík přestěhovala do ložnice, bude tam mít východní sluníčko a celý den světlé stanoviště. Teploty se tu díky kamenným zdem drží v těchto dnech okolo 22st... tak uvidíme. Přesadila jsem ho a má květináč s podmiskou abych měla kontrolu jak na tom s vodou je a musím si dát velký pozor na zalévání... vedle v konvičce je odstátá voda, abych ji měla vždy při ruce ...  tak a ještě to hnojivo... :) (mám doma jen na klasické pokojovky, tak se musím dopídit, jestli to může být nebo musí být nějaké speciální...)

... teda, takhle když to rozpitvám, tak mi to přijde jako věda... :)

Jakou máte s bramboříky zkušenost vy?

(pár fotek - zdroj pinterest.com)








Tak mi držte pěsti ;)

Vaše Šárka♥





4 komentáře:

  1. Šárko ,
    moc děkuji , zrovna se chystám si ho pořídit a rady se mi hodí protože mi kdysi jediný který jsem si koupila opravdu zašel.
    Přeji hezký víkend,Renča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem opravdu ráda ;) - ještě jsem se dočetla, že na zalévání je nejlepší voda dešťová... Tak ať se daří!!! ;) Šárka

      Vymazat
  2. Já je též miluji, ale přesně jak píšeš, u nás je naprosto nevhodné prostředí, z toho důvodu mám už slušnou zásobu venkovních bramboříků, letos kvetly už od ledna, tak mi dělají radost takto. Moje mamka má 2 už několik let v obchodě, ve starém vlhkém studeném domě, kde je stálá teplota a žádné slunce.
    Držím pěsti ať krásně prospívá.
    pa Zmorkusovic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zuzko, taky jsem po venkovních pokukovala, ale protože jsem zatím zdárně zahubila všechny domácí, neměla jsem odvahu. Ale asi jim dřív nebo později neodolám - pokud na ně narazím :) Díky za návštěvu;) Mává Šárka S.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!