sobota 2. července 2016

Pražma zlatá na talíři...

Krásnou sobotu, moji milí :)

... je to nedávno, co jsem si tu veřejně slíbila, že jednou za měsíc se bude u nás doma na talíři podávat v minulosti tak opomíjená ryba :)... a aby se mi to lépe plánovalo a nezapomněla jsem, tak jsem si dala nepsané pravidlo, že pokud to půjde, tak to bude vždy první víkend nového měsíce... :)

...takže dneska jsme si pochutnali na pražmě na másle s gratinovanými smetanovými bramborami s rozmarýnem... 



...oproti tomu jak to zní, tak ve finále recept není žádná vyšší dívčí, je naprosto jednoduchý a celá příprava mi zabrala hodinku... hlavně není náročný na ingredience a je to taková moje rychlá improvizace... :)

Budete potřebovat:
rybu dle chuti (počet podle počtu strávníků)
máslo
brambory
pár snítek rozmarýnu
smetanu
sůl a pepř

... rozehřála jsem si troubu na 200st a zatímco se v ní tvořilo požadované klima, tak jsem brambory oloupala a nakrájela na plátky, dala do pekáčku vyloženého pečícím papírem, zakapala olivovým olejem, posolila a popeřila, rukama pořádně promíchala a nakonec nahoru pokladla pár snítek rozmarýnu... a dala do trouby na cca 15min... 



... rybu jsem pořádně osolila, vložila do ní plátky másla a na druhém plechu dala do trouby k bramborám... (nad brambory)... na cca 30min (prostě je tam celou dobu, co pečete brambory :))... a asi 3x jsem ji během pečení potřela máslem
... po 15ti minutách pečení jsem brambory zalila trochou smetany a nechala s ní péct ještě 10min, po 10ti minutách jsem plechy přehodila (brambory jsem dala nad rybu),zapnula pouze vrchní gril a rychle jsem brambory zagratinovala - aby se na nich vytvořila zlatavá kůrčička ...
no a bylo hotovo a servírovalo se...

... měla jsem strach, že to bude takové moc jednoduché a odfláklé... ale na tom,že v jednoduchosti je síla opravdu něco je, protože vynikla krásně čistá chuť ryby na másle a brambory s vůní rozmarýnu to jen završili a podtrhli... :)... prostě báječný lehký letní oběd ;).. 

... a pražma je moc dobrá, dokonce mě nadchla více jak pstruh... :)



... dopoledne bylo krásně, obědvali jsme venku... ale stále se to honilo a od 16hod máme zataženo a trochu deště :) ... to nevadí, venku jsme stále :) ... chtěla jsem odpoledne i na chvíli do aťasu, ale naše princezna se rozhodla, že dneska přes den spát nebude, je vzhůru už od půl 11, směje se a chce si povídat a mazlit se :))) a teprve snad teď - v 19.15hod to vypadá, že zabírá... :) no tak třeba by mohla spát v noci :)))

Mějte krásnou neděli a užijte si zbytek soboty ;) ... a já si teď půjdu poklidit a jestli Terezka vydrží spinkat, tak si udělám klidný filmový večer... mám tu nějakou romantiku, tak se zavrtám do deky, zapálím svíčku a budu relaxovat... to se mi nepovedlo ani nepamatuji, a taky je to už i znát na malování, že jak nejsem "odlehčená" tak to nějak nejde... :)

Krásný večer!!
Vaše Šárka ♥


5 komentářů:

  1. Jak si uděláte filmový večer,kdyz je MS ve fotbale?😀 U nás teda TV obsazena manželem i když fotbal není,jeste že mám co číst😀 Preju hezký večer a klidnou noc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ráda, když svého drahého vůbec doma najdu :))) takže televizi, vlastně dokonce dvě, mám když na to přijde jen a jen pro sebe :)

      Vymazat
  2. Šárko, pražma s gratinovanými bramborami vypadá báječně!!!
    Určitě vyzkouším .
    Měj se krásně a přeji prima víkend. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. krásný víkend i tobě :) a určitě zkus ;) a když nebude ryba, stačí jen ty brambory... ty můžu i jen tak bez ničeho samotné :)

      Vymazat
  3. Tak to vypadá báječně, úplně se mi sbíhají sliny :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!