neděle 17. dubna 2016

Vzhůru do zahrady...

... a je to tady :) rok v zahradě začíná... :) ... krásnou neděli, moji milí !!! ...

... na víkend hlásili ošklivo a já jsem ráda, že jim to nevyšlo... alespoň u nás na jihu... :) a tak jsem se mohla pustit do zahrady... nebo v mém případě spíš zahrádky... :)

... pryskyřník...

Křemílek marodí, poprvé za celé dva roky... samozřejmě nepočítám nějakou tu rýmu... tentokrát si k ní ale pořídil pořádný kašel a teploty... nejhorší je udržet ho v posteli... to je fakt boj... a ta jeho nálada... "prostě je to chlap" - poznamenal můj drahý muž ... :)) ale vypadá to, že se lepší a že nemoc už ustupuje, aspoň dle jeho dnešní aktivity :)

A když včera odpoledne konečně usnul, nelenila jsem a vyběhla ven... 

... s příchodem dětí jsem začala docela řešit, že zahrádka by neměla být jen květinová... ale aspoň trochu užitková... a tak se od minulého roku tak nějak učím to zkloubit dohromady... :)  Velkou zahradu a skleníky mají naši... takže řešit nákup rajčat, paprik, okurek, ovoce atd moc řešit přes rok nemusím... ale mít i doma po ruce něco čerstvého a domácího je fajn...

Nemám moc prostoru, takže moje zahrádka je spíše "nádobová"... a tak se snažím využít všechno místo co jde... :) nakoukla jsem do několika chytrých knížek a časopisů a nadchlo mě to, v nádobách lze vypěstovat i jabloň :) což tedy zkoušet nebudu... stačí mi saláty, kedlubny, ředkvičky, rajčátko, paprika, cuketa a rozhodně bylinky, které u mě nechyběly nikdy :) a pak když to někdo umí zkombinovat i s některými druhy květin tak, že to vypadá nádherně kompaktně, pak i taková kedlubna a salát mohou nadělat parády... :) 

... zatím jsem si to jen tak rozvrhla orientačně a budu za běhu upravovat ... :)

tak uvidíme jak se mi to vydaří ;)....

- zasela jsem semínka cuket, dýní a slunečnic k vyklíčení.... přesadila bylinky... :)
- zasela ředkvičky už přímo do země
- a do nádob mezi bylinky, než se začnou rozrůstat zatím dala saláty a kedlubny...

... tak se na to půjdeme podívat? ... ;) 

...naseto...

... přesazeno...

... v nádobách už bydlí jahody, bylinky - oregano, majoránka, šalvěj, řepík, pažitka, petržel... a mezi nimi salát a kedlubny... :)




... moje milované pivoňky už si razí cestu ke sluníčku :)... mám je již druhým rokem, tak snad se dočkám letos již nějakého květu... ♥

... na krbové římse - mateřídouška ve starém keramickém nočníku :)...



... ještě jedno z jarních zákoutí :)... jakmile cibuloviny odkvetou, cestu už si razí hosty... vedle v květníku - meduňka, jahodová máta a stevie...




... na okně od dílny - rozmarýn, levandule a zase jahodníky :) - Křemílek jahody miluje...  :) tak jsem je dala kam šlo :)



... rozházela jsem čerstvou kůru na ten náš kousek "okrasné" zeleně... u hlavy žabáka je medvědí česnek, letos moje novinka :)) ... ještě musím ostříhat kočičkovou vrbu... 

... a asistovala mi naše nejmenší... :)


... tak první fáze hotova...v týdnu se musím stavit ještě v zahradním centru a odškrtnout ještě nějaké položky na seznamu... a už se těším na zahradní pokračování :)

...a co vy, moji milí, máte zkušenosti s pěstováním v nádobách? ... nějaké tipy či rady?... já jsem na to letos zvědavá a určitě vás budu pravidelně o svých úspěších a neúspěších informovat ;)


Krásný zbytek neděle... už se to nějak začíná mračit... já měla dneska v plánu atelier... ale od rána cítím, že se nemoc chce pokus zabydlet i u mě... tak jsem hodila zpátečku a dávám odpočinek... :) je neděle a tatínek je doma, tak má Křemílka a toho musím využít... :)

Nadopovaná paralenem uléhám do peří a těším se zase brzy!!!

Vaše Šárka ♥

3 komentáře:

  1. Zahrádka vypadá moc hezky. Na balkoně mám ve velkém květináči clematis a kvete mi moc pěkně, letos jsem ještě zasadila růži - na tu jsem zvědavá, jak se jí tam bude dařit.

    OdpovědětVymazat
  2. Já zkoušela také pnoucí růži,bohužel se jí vůbec nedařilo, ale možná byla chyba na mojí straně :) ...

    OdpovědětVymazat
  3. Teda Šári - ty máš krásně osázeno... člověk ani neví, nad kterou fotkou vzdychat víc :))
    Malá je úžasná - přeji hoodně zdravíčka ♥ ♥ ♥
    Renča

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!