středa 20. dubna 2016

Jahodový dort...

... honila mě mlsná na něco dobrýho, lehkýho a určitě jahodovýho... :)

... co vy?... dáte si se mnou?...





... je výborný ♥ u nás velmi oblíbený... :)


Korpus:

4 větší vejce, bílky a žloutky zvlášť
špetka soli
sáček vanilkového cukru
100g moučkového cukru
100g hladné mouky
50g škrobové moučky (já dávám Solamyl)
1lžička prášku do pečiva

jahodová marmeláda (já mám rybízovou, rozhodně to nevadí)
čerstvé jahody

* * * 
K bílkům přidejte 4 lžíce studené vody a ušlehejte z nich pevný sníh. Přimíchejte k nim špetku soli, vanilkový i moučkový cukr a nakonec jeden po druhém i žloutky. Mouku smíchejte se škrobem a práškem do pečiva a postupně zapracujte do sněhu.
Pečeme ve vymazané a vysypané dortové formě cca půl hodiny v troubě vyhřáté na 180st. - každopádně tady radši berte v potaz zkušenosti s vaší troubou... :)

Krém:

750g netučného tvarohu (já zkusila i verzi se zakysanou smetanou a ta mě oslovila více :))
500g mascarpone
3-4lžíce šťávy z pomeranče (tentokrát jsem pomeranč po ruce neměla, tak jsem ho tam nedala a nic se nestalo :))
vanilkový cukr
120g krupicového cukru
200ml smetany ke šlehání

* * * 
Prvních pět ingrediencí smíchejte a nakonec přidejte i do tuha vyšlehanou smetanu. 

Upečený korpus po vychladnutí rozkrojte (mě se někdy povede na 2x, někdy tolik nevyskočí a tak rozkrojím jen 1x). Spodní díl potřete marmeládou, poklaďte nakrájené jahody a navršte část krému. Přiklopte a vršek dozdobte zbytkem krému a jahod... množství krému vám vystačí na silnou vrstvu jak na vršek, tak boky. Já tentokrát zdobila jen nahoře a tak jsem ubrala množství tvarohu/zakysané smetany/. Stačilo mi bohatě cca 300g.



Tak snad vám bude chutnat jako mě resp.nám... do druhého dne určitě nezbude, protože má tendenci rychle mizet ;) ... budu ráda, když dáte vědět ;)




Venku už se nám zase směje sluníčko, a já bych hned vyběhla s prťaty ven, ale bohužel bacilům se u nás nějak moc líbí a nemoc  ne a ne zmizet... sice Křemílek je docela ready, až na kašel po ránu, ale já s ní bojuji už od neděle a vůbec se to nelepší... spíš mi přijde že naopak... každopádně bohužel se zabydlela i u Terezky, která tak strašně začla kašlat a v tom malém tělíčku to tak chrčí, že asi zítra, jestli se to nezlepší, s ní pomažu k doktorce :( 

Mějte krásnou středu, moji milí!!! 
... a děkuji moc za návštěvu ;)...

Vaše Šárka ♥











Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!