pondělí 1. února 2016

"Mřížkový koláč..."

... zní z 90ti% odpověď mého muže, když se zeptám, co by chtěl upéct... :) 
... tož nebráním se, ale nejhorší je, že jen ho vyndám z trouby, nechám vychladnout a otočím se, dopadne to takto...

(podotýkám že nejlepší mi přijde druhý den, když se uleží... ale druhého dne se u nás dožije vždy jen zbyteček :))


... takže vlastně se můžu začít ptát a péct znovu :)))

 A kdybyste chtěli, tak tady je můj recept... (tak nějak upravená varianta ze všech, které jsem vyzkoušela...)

150g másla
120g cukru moučka
vanilkový cukr
400g hladké mouky
trocha prášku do pečiva (necelá půlka sáčku)
1 vejce
a trošku mléka, pokud se těsto tváří při zpracovávání sušší

Jako první vrstvu na koláč dávám buď hustší vanilkový puding (ten si uvařím předtím, než začnu dělat těsto, aby stačil vystydnout :)) a nahoru dám postrouhaná jablíčka smíchaná s cukrem a skořicí. Včera se mi ale s pudingem dělat nechtělo, tak jsem pod vrstvu jablek namazala meruňkovou marmeládu :) ... ono fantazii se meze nekladou a taky kolikrát pracuji s tím "co dům dá"... :)




A výsledek neděle v aťasu... 
... portrét mazlíčka na zakázku... přiznám se, že jsem ze zakázky docela vystrašená... yorkšírek mi přijde na portrétování docela oříšek... :)




... tak uvidíme co na to "panička" :) držte mi pěsti :) jdu jí foto poslat...

Dneska dávám všemu vale... chytla jsem zánět dutin, takže mi teče z očí i nosu a hlavně mě dost bolí hlava a díky těhotenství mám docela omezené možnosti léčby... takže dávám v rámci možností klidový režim ( o kterém si Křemílek samozřejmě myslí své... :)) a doufám, že mě moribundus brzy opustí!!!

 Mějte krásný začátek týdne!
Vaše Šárka ♥


1 komentář:

  1. Portrét mazlíčka je moc pěkný , určitě bude panička spokojená .
    Koláč znám jen s marmeládou ,tak děkuji za typ s pudinkem, určitě vyzkouším.
    Petra

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!