úterý 10. listopadu 2015

... boj pokračuje...

... dělání, dělání, všechny smutky zahání... 
... dělání, dělání, je lék...
... když máš srdce zjihlé, když máš potíže...
... tak dej cihlu k cihle, těsto do díže...

... upeč třeba chleba...:)

... než jsem otěhotněla, tak jsem již byla jen krůček k tomu, zkusit konečně chléb kváskový... jenže bohužel pak z toho sešlo, protože nějakou dobu jsem se v kuchyni moc nerealizovala... :) teď už se vracím do starých kolejí, spíše než nechutě mám chutě :)... ale kváskový chleba považuji stále za dost vysoký level, a odvaha mě zase přešla :) takže jsem se pustila do klasického pšenično-žitného.... musím říci, že na první pokus se docela povedl :) a určitě bude repete... jen musím nakoupit mouky :)





... a kdo by nemiloval klasické makovky (loupáky)... při listování na úžasných stránkách Pradobrot jsem na ně narazila a musela jsem je hned vyzkoušet - zde odkaz na recept :)
... a musím říci, byly úžasný!!! Dělala jsem je z poloviční dávky, takže jsem měla 12 rohlíčků a do druhého dne zůstaly 2... což mluví za vše :)))







... mňam, teď když zpětně koukám na fotky, tak mám pocit, že asi po dopsání blogu půjdu zadělat těsto :)...

O víkendu jsem vyzkoušela jablečnou buchtu podle Monči z Kopečku ♥
Křemílek se po ní může utlouct - jen mu odkrajuji tu čokoládovou polevu :)






a ke konci něco pro zasmání :))) domácí housky peču pravidelně, v domácí pekárně se těsto zadělá raz dva, krásně vykyne a umotat housky už je pak radost :) jenže tentokrát nevím, kde jsem udělala chybu, jestli jsem špatně odvážila mouku nebo odměřila mléko... každopádně těsto bylo řídké jak na lívance :D a bohužel jsem na to přišla až na konci kynutí (a to většinou kontroluji konzistenci těsta už během kynutí...) ... a mého drahého muže napadla spásná myšlenka nalít těsto na plech a upéct jako placku - nu což, za zkoušku nic nedám že... takže jsem upekla houskovou placku... :))) na chuť špatná nebyla a večeře byla zachráněna :)





... mějte se moc krásně, moji milí, a užívejte poslední krásné podzimní dny...

Vaše Šárka ♥



4 komentáře:

  1. Klasický kváskový chleba jsem pekla asi dvakrát, byl dobrý, ale pro zaměstnanou ženskou na přípravu z vlastního kvásku hodně náročný. Ty loupáky vypadají vážně dobře, na víkend přijedou oboji mladí tak určitě vyzkouším a rovnou z kila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den Vlasti, tak doufám, že se loupáky povedly ;) a co se týče kváskového chleba, ještě budu určitě nějakou chvilku otálet a zatím zůstanu u tohoto :)))

      Vymazat
  2. Šári, to jsem ráda, že už tě přešly ty nechutě a nastoupily chutě, boť na fotkách vypadá Tvoje "mlsná" velmi lákavě :)
    Přeji krásné podzimní tvoření - v kuchyni i v ateliéru, Renča

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a pokud mi budete chtít zanechat komentář, předem moc děkuji ;) Vážím si toho a uděláte mi určitě radost ;)!